joi, 11 februarie 2010

Dă firmă frate !

Mi s-au spus de multe ori chestii gen:
-"Frate, ce treling de la Naic am. Am dat 2 bulioane pe el sa fiu nebun."
sau
-"Bai tu ala care te imbraci cu haine made in China."

Pentru toti aia care sunt plini de ei o sa le zic urmatoarea chestie:
Nu, nu-i injur. Pot sa le demonstrez ca-s foarte prosti fara sa le zic in fata.
Asa. Deci, in primul rand, multi cunoscuti de la mine din cartier se dau mari ca au toale de firma si se simt bogatii planetei dar, ghici ce? Hainele sunt cumparate din obor la un pret de nimic.

In al doilea rand. Pitipoanca care mai imi zice mie ca ma imbrac cu haine made in China o sa-i zic foarte politicos ca e proasta de bubuie.
O sa va explic si de ce:

Toate firmele pe care le vedeti in mall (care au niste preturi foarte piperate, de multe ori degeaba, pentru niste haine care nu isi merita nici 1/2 din pretul afisat) sunt finantate de niste unii cu bani ca sa-si multiplice averea. Ei, ca sa scoata profit, folosesc o mana de lucru ieftina. De unde? Nu, nu din Romania, ci din Asia, mai exact din partea de Est si Sud-Est. Adica Coreea, Vietnam, Indonezia si, desigur, China. E verificabila. Verficati multe dintre magazinele de profil si dati-mi un capac daca majoritatea hainelor (daca nu toate) scrie pe ele "made in...si unele dintre tarile enumerate mai sus sau o alta tara din zona.

Si inca ceva. Ce rost are sa zici si pretul hainei pe care o ai de pe tine? Te face mai destept si mai bogat daca ti-ai strans alocatia pe 1 an sa-ti iei adidasi de la Naic?
Chestia asta e tipica in Romania noastra manelista. Lumea a ajuns sa cumpere haine pe criteriul ca "E da firma frate". Nu conteaza ca perechea aia de blugi sta ca pula pe tine, sau nu sti ca te imbraci cu ele. Conteaza ca-i de firma. Corect?
Nu zic ca magazinele de profil nu au si haine bune. Imi iau si eu din mall haine. Da' nu atunci cand stiu ca pot sa-mi iau un model asemanator cu un pret de 3 ori mai ieftin.

Multa, multa prostie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentezi?